Hosting, system mailingowy i bramka płatności to kluczowe elementy oprogramowania, bez których nie da się prowadzić skutecznego biznesu e-commerce. Dziś skupimy się na tym ostatnim elemencie — zastanowimy się, jak wybrać bramkę płatności do biznesu online.
Wybór bramki płatności – na co zwrócić uwagę?
Sklep to biznes, który musi się opłacać. Na rynku we wszystkich branżach panuje duża konkurencja, to oznacza, że często trzeba konkurować ceną. Aby móc sobie na to pozwolić, trzeba zoptymalizować inne obszary biznesu pod kątem finansów. Jednym z nich może być właściwy wybór operatora płatności internetowych — w końcu prowizje dla dostawcy systemu płatności wpływają w sporym stopniu na kondycję działalności e-commerce. Skupmy się więc na początku na kosztach związanych z bramką płatności.
Bramka płatności online – sprawdź porównanie dostawców
https://bartekgasior.pl/bramka-platnosci-jak-wybrac-dostawce
Koszt uruchomienia bramki płatności
Niestety na rynku wciąż są dostawcy bramek płatności, którzy życzą sobie określonej sumy za samo uruchomienie płatności online w sklepie internetowym. W pierwszym momencie można stwierdzić, że to zachowanie wbrew rozsądkowi — przecież tracą w ten sposób potencjalnych klientów.
Nic bardziej mylnego — tak wydaje się tylko na początku, ale często są to renomowane marki, które bazują na swojej zaufanej pozycji. Co więcej, firmy takie później oferują bardziej atrakcyjne prowizje od sprzedanych produktów w sklepie internetowym.
Prowizje
Każdy operator płatności pobiera prowizje od wykonywanych transakcji. Jeśli właściciel sklepu sprzeda przedmiot za 200 zł, najczęściej operator bramki pobierze ok. 1-2% za obsługę tej transakcji.
Zdarza się, że w zależności od rodzaju płatności, wysokość prowizji ulega zmianie. Dobrze jest upewnić się, że mamy jasność w tej kwestii, jeżeli chodzi o cennik poszczególnych dostawców płatności internetowych.
Bramka płatności bez firmy
Jeśli nie jesteś jeszcze osobą przekonaną do zakładania własnej firmy, nie musisz tego robić. Bramka płatności bez firmy jest dziś możliwa, dzięki operatorom, którzy pozwalają osobom prywatnym konfigurować system płatności na stronach www.
Wybór dostawcy bramek płatności a dostępne integracje
Większość sklepów korzysta z gotowych platform CMS lub systemów SaaS. Z reguły operatorzy płatności oferują integrację z tymi systemami. Mimo wszystko warto sprawdzić, z jakiego rozwiązania korzysta nasz sklep i zapytać, czy będzie możliwość zintegrowania go z bramką płatności.
Gdyby się okazało, że korzystamy z mało popularnej platformy e-commerce, być może byłaby konieczna dodatkowa praca programistyczna związana z tworzeniem takiej integracji. Nie byłby to mile widziany wydatek, bo w końcu zależy nam na szukaniu szans optymalizacji finansowej.
Jeśli nasz sklep korzysta z WooCommerce, PrestaShop, Shopify lub popularnych SaaS-ów, wtedy możemy mieć pewność, że łatwo zintegrujemy go z bramkami płatności.
Bezpieczeństwo transakcji
Ten element jest niezwykle trudny do zweryfikowania, zwłaszcza gdy nie jesteśmy osobami technicznymi. Mimo to możemy poszukać w sieci informacji na temat różnego rodzaju incydentów dotyczących bezpieczeństwa, których bohaterem był interesujący nas operator płatności.
Dodatkowo można wybadać opinie w internecie na temat poziomu bezpieczeństwa danej bramki płatności — rozgoryczeni użytkownicy pewnie chętnie podzielą się swoimi przykrymi doświadczeniami.
Możliwość płacenia w wielu walutach
To coraz częstsza opcja, ale wciąż są na rynku operatorzy, którzy nie umożliwiają sprzedaży w wielu walutach. Dobrym pomysłem będzie analiza potrzeb pod tym względem i wybór rozwiązania, które stwarza najlepsze warunki do międzynarodowego e-commerce.
Bramka płatności – czy konfiguracja jest trudna?
Osoby bez umiejętności technicznych nie powinny się martwić o problemy na etapie konfiguracji bramki płatności. Najczęściej ten proces jest wyjątkowo łatwy. Ogranicza się do wklejenia pary kodów w panelu sklepu internetowego.
Integracja może mieć trudniejszy przebieg, jeśli nasz sklep jest oparty o rozwiązania dedykowane. Wtedy nie obejdzie się bez programowania. Na szczęście większość sklepów korzysta z platform CMS lub SaaS — oznacza to, że raczej nie będzie żadnych trudności z konfiguracją systemu płatności.
Jak wybrać bramkę płatności? [rozstrzygnięcie]
Wybór bramki płatności do biznesu internetowego nigdy nie jest łatwym zadaniem. Analiza dostępnych ofert wymaga wzięcia pod uwagę wielu czynników — to sprawia, że właściciele sklepów często są zdezorientowani. Warto więc poświęcić sporo uwagi wyborowi systemu płatności w sklepie internetowym.
Materiał zewnętrzny