O czym musisz pamiętać w trakcie zakładania firmy? O dopilnowaniu tak ważnych formalności, jak wpis do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, wypełnienie odpowiednich formularzy w ZUS oraz w Urzędzie Skarbowym. Sprawą bardzo ważną jest też biznesplan, dzięki któremu początkujący przedsiębiorca może sprawniej realizować swe cele, a jednocześnie pozyskiwać środki na finansowanie swej działalności.
Każda firma, nawet na najmniejsza, musi się też w porę zatroszczyć o to, by znaleźć specjalistę od rachunków, rozliczeń i podatków. Są to zagadnienia niezwykle ważne, a drobne, błędy związane w związku z comiesięcznymi rozliczeniami, mogą stać się przyczyną poważnych problemów. Kontrola nad rachunkami firmy, obliczanie podatków oraz rozliczanie firmy z działalności do trudna i odpowiedzialna praca. W chwili, gdy zakładasz firmę, nie masz czasu na to, zajmować się wypełnianiem licznych formularzy.
Co zatem możesz zrobić? Znaleźć dobrą księgową
Dzięki osobie, która świat finansów i przepisów podatkowych zna jak własną kieszeń, początkujący przedsiębiorcy i wielkie firmy mogą uniknąć wielu problemów z prawem. Często zyskują też szansę na skorzystanie z takich rozwiązań, które w danym przypadku będą najbardziej ekonomiczne. Ulgi podatkowe, koszty związane z prowadzeniem działalności, odliczanie podatku VAT – to ważne kwestie, o które zadba firmowa księgowość.
Jak szukać specjalisty w tym zakresie?
Biur księgowych w Polsce nie brakuje, zatem każdy początkujący przedsiębiorca bez większych problemów znajdzie dla siebie dobre rozwiązanie. Usługi księgowe dla twojej firmy może świadczyć małe, lokalne biuro, księgowa prowadząca samodzielną działalność lub większe biuro rachunkowe, wyposażone w nowoczesne programy i zatrudniające specjalistów do spraw finansów. Różny jest zasięg usług poszczególnych biur, różne są opłaty za ich pracę. Musisz jednak pamiętać, że nawet najdrobniejsze wsparcie profesjonalnej księgowej jest bezcenne – szczególnie w chwili, gdy dopiero rozpoczynasz swą przygodę z własnym biznesem.