Nowy marketplace Fastep jest w fazie beta testów od 1 maja. Usługi e-commerce w marketplace są dostępne po autoryzacji dla sprzedawców i bez logowania dla użytkowników. Sprzęt AGD, produkty samochodowe, agd i rv są już dostępne na stronie marketplace.
W Krakowie odpowiednik allegro oferuje dostawę towaru następnego dnia po złożeniu zamówienia (w zależności od dostępności na magazynie), a na terenie całej Polski dostawa może trwać od dwóch do kilku dni roboczych.
Na razie w testowej wersji Fastepu dostępnych jest 19 tys. produktów, ale w przyszłości serwis chce zwiększyć tę liczbę do miliona.
Kierownik projektu Fastep stwierdził, że aplikacja stworzona przez platformę sprzedażową znacznie skróci łańcuch produktów od producenta do klienta końcowego. Dodatkowo, aplikacja jest dostępna do pobrania w Google Store i Apple Store, a zarządzanie przesyłkami i monitorowanie statusu sprzedawanych towarów będzie możliwe zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i tabletach.
Nowy polski marketplace gwarantuje wygodną funkcjonalność z wieloma opcjami, odpowiadającą zainteresowaniom wszystkich kategorii klientów i dostawców, a także gwarancję wyłącznie bezpiecznych transakcji dokonywanych za pośrednictwem platformy. Fastep oferuje również swoim sprzedawcom detalicznym usługę fullfilment, która pozwala na outsourcing całej logistyki.
Platforma Fastep pomaga również małym firmom dokonywać zakupów online bezpośrednio od głównych dostawców i producentów. Głównymi sprzedawcami są niesieciowe sklepy oraz średnie przedsiębiorstwa. Platforma sprzedażowa pozwala placówkom handlowym na poszerzenie asortymentu, redukcję kosztów i automatyzację procesu zakupowego dzięki indywidualnemu systemowi monitorowania sprzedaży online.
„Dla polskich dostawców i producentów, Fastep jest nowym kanałem sprzedaży, pozwalającym na poszerzenie bazy klientów oraz promocję nowych produktów. Serwis pomaga w uruchomieniu sprzedaży internetowej zarówno dużym dostawcom i producentom, jak i małym, lokalnym firmom. Dodatkowo, Fastep pomoże otworzyć polskie marki na przedsiębiorców z innych regionów” – powiedział manager projektowy Fastep.
Marketplace dla firm będzie odpowiedzialny za zamówienia u dostawcy, kontrolę jakości oraz przechowywanie w europejskich magazynach, logistykę do Polski, odprawę celną, certyfikację i deklarację. W razie potrzeby oferta obejmuje również przygotowanie dokumentów do banku i kontroli walutowej wraz z dostawą do magazynu sprzedającego.
Platforma sprzedażowa posiada szeroki wachlarz możliwości: wyświetla aktualne ceny i dostępne ilości produktów, umożliwia organizowanie przetargów i promocji, generuje dowody dostawy i przesyła je do systemu księgowego podczas procesu zamówienia.
„W tej chwili dwie trzecie Polaków kupuje coś w zagranicznych sklepach internetowych, przy czym 90 proc. tych zakupów pochodzi z Chin. Jesteśmy pewni, że rynek transgranicznych zakupów online będzie się rozwijał.” – mówi rzecznik Fastep.
Twierdzi on również, że ceny na rynku będą niższe niż w handlu detalicznym offline ze względu na sprzedaż bez marży pośredników.