RynekNC.pl

Blog o Nowych Technologiach i Biznesie

Poradniki

Franczyza – szansa w biznesie sklepów spożywczych

Franczyza – szansa w biznesie sklepów spożywczych

Zaczynając własny biznes w naszym kraju, często borykamy się z brakiem wsparcia. Dlatego coraz częstszym wyborem jest franczyza. Jak przetrwać na przykład na rynku sklepów spożywczych i czerpać korzyści z działania pod znaną marką?

Franczyza – jakie niesie ze sobą korzyści?

Od ponad 20 lat trwa w Polsce konsolidacja sklepów spożywczych. Lokalne markety i sklepiki dołączają do większych, ogólnopolskich sieci, takich jak Lewiatan, Groszek, ABC czy Żabka. Nawet handlowcy z długoletnim stażem decydują się na na włączenie swojego lokalu do struktur franczyzowych. Tym bardziej więc nowicjusze w branży powinni wziąć pod uwagę skorzystanie z franczyzy. Takie rozwiązanie niesie ze sobą sporo korzyści.

Po pierwsze, podpisując umowę franczyzy uzyskasz dostęp do znaków firmowych marki i jej rozpoznawalności. Jeśli nie masz doświadczenia w prowadzeniu własnego biznesu, zyskasz po podpisaniu franczyzy dostęp do firmowego know-how i wsparcia franczyzodawcy. Unikniesz także wydatków związanych z marketingiem – znany sklep zareklamuje się sam. Franczyza zmniejsza także ryzyko niepowodzenia w pierwszych miesiącach funkcjonowania. Znana marka nie musi budować zaufania klientów od zera.

Wymagający biznes – jak podaje https://franczyzawpolsce.pl/, nie dla każdego

O franczyzie w Polsce można dużo powiedzieć, na pewno jednak nie jest to biznes dla osób, które chcą jedynie zainwestować swoje pieniądze i czekać na zyski. Franczyzobiorca musi mimo wszystko podejmować wiele decyzji samodzielnie. Mają one bezpośredni wpływ na jego przedsiębiorstwo, pracowników oraz klientów. Wśród decyzji są też takie, które wymagają znajomości rynku, finansów, asortymentu a nawet prawa pracy. Dochodowy biznes wymaga wiedzy i ogromnej motywacji. Dlatego franczyzodawcy szukają franczyzobiorców nawet bez lokalu, lecz z doświadczeniem w handlu lub skrystalizowaną wizją.

Czynniki, które składają się na sukces działalności gospodarczej

Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z zalet rynku franczyzy. Ten model współpracy opiera się na kilku decydujących czynnikach. Wśród najważniejszych znajduje się odpowiednia lokalizacja sklepu. Ponieważ zarówno wielkie miasta, jak i mniejsze miejscowości i wsie stale się rozbudowują, przy odrobinie wysiłku można znaleźć świetnie położony lokal. To zadanie wcale nie musi spoczywać na franczyzobiorcy – w ramach współpracy, wielki marki coraz częściej decydują się na stworzenie od zera lokalu dla mocno zmotywowanej osoby.

Oprócz właściwej lokalizacji, przed franczyzobiorcą stoją jeszcze inne wyzwania: odpowiednio skrojona na potrzeby klientów oferta, korzystne ceny, a także szeroko rozumiana wygoda i przyjazność placówki. Na temat franczyzy można na pewno powiedzieć jedno – bez wkładu własnego oraz wielkiego zaangażowania nie ma co zaczynać współpracy.

Założyć własną firmę czy korzystać z warunków franczyzy?

Franczyzobiorców zniechęcać może duża suma wkładu własnego lub zobowiązania względem franczyzodawcy. Korzyści w przypadku sieci sklepów spożywczych są jednak imponujące. Już na starcie, każdy sklep należący do franczyzy zyskuje grono wiernych klientów, którzy wiedzą co znajdą na półkach. Takiej możliwości nie daje samodzielnie prowadzona działalność, która nie ma zapewnionej reklamy i zaplecza marketingowego. Na franczyzobiorców czekają też zawsze ciekawe szkolenia i nowinki w branży, dostarczane przez daną sieć sklepów spożywczych. Swoje pierwsze kroki w stronę franczyzy możesz postawić na https://franczyzawpolsce.pl/. Wystarczy Twój zapał i chęć zmian, byś mógł czerpać korzyści jako przedsiębiorca prowadzący sklep pod znanym szyldem.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.